09.09.2020

Змены не павінны адбывацца пад ціскам, праз вуліцу

«Шлях па змене грамадска-палітычнага ладу дзяржавы праз вуліцу — контрпрадуктыўны і накіраваны на падрыў суверэнітэту і незалежнасці Беларусі», — лічыць старшыня Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі па заканадаўстве і дзяржаўным будаўніцтве Сяргей СІВЕЦ.

Падзеі, якія адбыліся за апошнія тыдні ў нашай краіне, многія палітолагі і эксперты характарызуюць як спробу дзяржаўнага перавароту, «каляровую рэвалюцыю» ці гібрыдную вайну. Сапраўды, усё тое, што адбываецца і ўнутры краіны, і за яе межамі практычна з пачатку электаральнай кампаніі па выбарах Прэзідэнта мае прыкметы грубага і непрыкрытага ўмяшання ў справы суверэннай і незалежнай дзяржавы з боку сумежных краін, перш за ўсё Польшчы і прыбалтыйскіх дзяржаў. На працягу ўжо некалькіх месяцаў не спыняецца інфармацыйна-прапагандысцкі ціск на грамадзян нашай краіны, органы дзяржаўнай улады і кіравання, праваахоўныя органы, мэтай якога з’яўляецца дэстабілізацыя грамадска-палітычнай сітуацыі ў краіне, параліч улады і ў канчатковым выніку ўнясенне і паглыбленне расколу ў беларускім грамадстве, а таксама гвалтоўны злом існуючага дзяржаўнага ладу.

Вядомыя Telegram-каналы і іншыя інфармацыйныя рэсурсы, якія знаходзяцца на тэрыторыі названых вышэй краін і фінансуюцца імі, старанна і мэтанакіравана раздзімаюць сацыяльна-палітычны канфлікт у беларускім грамадстве, заклікаюць да псіхалагічнага і фізічнага ціску на прадстаўнікоў органаў правапарадку, дзяржаўных служачых, дэпутатаў, педагогаў, супрацоўнікаў афіцыйных сродкаў масавай інфармацыі.

Рухаючай сілай пратэстаў на дадзеным этапе выступленняў архітэктары беламайдана абралі моладзь, што ўпісваецца ў класічны алгарытм ажыццяўлення «каляровай рэвалюцыі» (дастаткова ўспомніць «бульдозерную рэвалюцыю» ў Югаславіі, «рэвалюцыю ружаў» у Грузіі, «аранжавую рэвалюцыю» ва Украіне і г. д.). Гэтая частка грамадства максімальна схільная да інфармацыйнага ўплыву і каардынацыі праз інтэрнэт. Менавіта маладзёжнае асяроддзе як аголены нерв рэагуе на распаўсюджванне навін (часта адкрыта фэйкавых, якія не адпавядаюць рэчаіснасці), якія дыскрэдытуюць дзеючую ўладу і падахвочваюць да пратэстаў і супрацьстаяння ёй.

Выходзячы на пратэстныя акцыі, маладыя людзі ў большасці сваёй шчыра перакананыя, што сваімі дзеяннямі, у тым ліку тымі, якія парушаюць заканадаўства і грамадскі парадак, яны становяцца на абарону ідэалаў дэмакратыі, правоў і свабод чалавека, выступаюць супраць дыктатуры і несправядлівасці. У рэальнасці ж яны выступаюць аб’ектам маніпуляцый з боку ідэолагаў і сцэнарыстаў чарговай «каляровай рэвалюцыі», закліканай ажыццявіць дэмантаж існуючага дзяржаўнага і палітычнага ладу і забяспечыць неканстытуцыйную перадачу ўлады палітычнай сіле, якая падкантрольная і знаходзіцца ў поўнай залежнасці ад вонкавага ўплыву. Гісторыя ўсіх без выключэння «каляровых рэвалюцый», якія адбыліся з канца ХХ стагоддзя і працягваюцца па сённяшні дзень, сведчыць аб дэструктыўным характары іх наступстваў як для дзяржавы, так і для яе грамадзян: грамадства апускаецца ў асяроддзе палітычнай турбулентнасці і бясконцай барацьбы за ўладу, як правіла, паміж радыкальна настроенымі палітычнымі сіламі, адбываецца злом сацыяльна-эканамічнай сістэмы і тысячы людзей аказваюцца без крыніц і сродкаў да існавання, дзяржава становіцца няздольнай выконваць умовы сацыяльнага кантракту ў адносінах да неабароненых слаёў насельніцтва (непрацаздольныя, асобы з абмежаванымі магчымасцямі, сіроты, шматдзетныя сем’і і г. д.). Прыкладаў гэтаму нямала, у тым ліку і на постсавецкай прасторы.

Рэспубліка Беларусь, безумоўна, будзе мяняцца, і яна ўжо змяняецца разам з усім прагрэсіўным чалавецтвам. Але змены гэтыя не павінны адбывацца пад ціскам, праз вуліцу, праз злом усяго таго, што стваралася намаганнямі людзей сярэдняга і старэйшага пакаленняў на працягу трох дзясяткаў гадоў. Перамены маюць быць накіраваныя на захаванне, развіццё і ўмацаванне беларускай дзяржаўнасці на аснове новага грамадскага дагавору, які адлюстроўвае інтарэсы большасці грамадзян нашай краіны, які будзе распрацаваны і прыняты ў бліжэйшы час у рамках канстытуцыйна-прававой рэформы. Менавіта ў гэтым заключаецца цывілізаваны падыход да вырашэння назапашаных у грамадстве праблем, які дасць магчымасць эфектыўна супрацьстаяць сцэнарыю «каляровай рэвалюцыі» па развале дзяржавы і ў той жа час дазволіць перайсці нашай краіне на новы эвалюцыйны ўзровень свайго грамадска-палітычнага развіцця.

Звязда

Все интервью
Территориальное представительство
Гомельская область

Гомельская область расположена на юго-востоке Беларуси и граничит с Брянской областью России, а также с Киевской, Черниговской и Житомирской областями Украины.

Площадь территории – 40,4 тыс. кв. километров, что составляет пятую часть территории республики. В состав области входит 21 район и 4 района в г. Гомеле, 17 городов, 18 поселков городского типа, 2608 сельских населенных пунктов.

Гомельский областной Совет депутатов

Могилевская область

Могилевская область – самый восточный регион Беларуси - граничит с Российской Федерацией. Протяженность региона с севера на юг - 150 км, а с запада на восток более чем 300 км. Площадь области 29,1 тыс. кв. км.

Могилевский областной Совет депутатов

Гродненская область

Центр области - г. Гродно (население 309 тыс. человек). В составе области 17 районов, 194 сельских Советов, 12 городов, в том числе 6 областного подчинения, 21 поселок городского типа. Здесь проживает 11,7% населения страны.

Область образована 20 сентября 1944 года. Площадь ее составляет 25,1 тыс. км., население 1 млн. 184 тыс. человек.

Наибольшая протяженность с запада на восток – 213 км, с севера на юг – 247 км. Поверхность области преимущественно равнинная, в центральной ее части находится Неманская низина. Имеются маренные возвышенности – Гродненская, Волковысская, Слонимская, Новогрудская и Ошмянская.

Гродненский областной Совет депутатов

Минская область

Минская область – центральная, самая большая по территории область Республики Беларусь, граничит со всеми областями республики. Площадь – 39,9 тыс. квадратных километров, наибольшая протяженность с севера на юг – 315 км, с востока на запад – 240 км. Занимаемая площадь (с Минском) составляет 19,4% площади Беларуси.

Минский областной Совет депутатов

Витебская область

Витебская область — один из живописных уголков Европы. По красоте, уникальности фауны и флоры, по богатству заповедных мест трудно найти ей равных. Вековые хвойные леса занимают 60% всей лесопокрытой территории. Наиболее высокой лесистостью отличаются Россонский, Полоцкий, Лепельский, Докшицкий, Городокский районы.

Витебский областной Совет депутатов

Минск

Минск – город с почти тысячелетней историей, столица и самый крупный город Республики Беларусь, место официального пребывания межгосударственных органов Содружества Независимых Государств. Минск разбит на 9 городских районов. Город имеет свой устав, герб и гимн.

Минский городской Совет депутатов

Назначенные Президентом Республики Беларусь
Брестская область

Брестская область является одной из шести областей Республики Беларусь. Расположена на юго-западе государства и занимает территорию площадью 32,7 тыс. квадратных километров. Численность населения – 1,388 млн. человек, в Бресте проживает около 300 тыс. человек.

Брестский областной Совет депутатов

Брест Витебск Гомель Гроднo Минск Могилев
Интернет-ресурсы